Najlepsze trendy w projektowaniu stron na rok 2024

Witryny internetowe z roku na rok się zmieniają i są dostosowywane do aktualnych trendów. Jeśli strona WWW […]

Autor: Redakcja
Czas czytania: 4 minut
Opublikowane: 2 stycznia, 2024

Witryny internetowe z roku na rok się zmieniają i są dostosowywane do aktualnych trendów. Jeśli strona WWW jest przestarzała, nie korzysta z nowoczesnych technologii, nie tylko traci na funkcjonalności, ale może być nawet niebezpieczna dla użytkowników. Tymczasem chodzi o to, aby zapewniała im jak najlepsze doświadczenia. Sprawdź trendy, jakie obowiązują w projektowaniu witryn w 2024 roku.

Strony WWW – najważniejsze trendy

Według Siteefy obecnie na świecie działa ok. 1,1 mld stron internetowych. Przy tak ogromnej liczbie trudno się wyróżnić. Witryny znanych marek przeważnie wyglądają podobnie – mają skromną grafikę i skupiają się na zapewnieniu kluczowych funkcji. Tylko w niektórych branżach stawia się na dużą kreatywność m.in. w zakresie rozwiązań graficznych. Przeważnie witryna ma być narzędziem sprzedaży. Serwis powinien być jednak na bieżąco aktualizowany, aby zapewniać użytkownikom nowoczesne i wygodne rozwiązania.

Zachowaj minimalizm

Nie jest to nowy trend – obowiązuje od kilku dobrych lat. W witrynach stawia się na ograniczenie zbędnych detali. Jeśli dany element nie ma żadnego znaczenia w realizacji celów biznesowych, nie ukrywa się pod nim istotna funkcja, to lepiej go wyeliminować. Każdy dodatkowy szczegół może odwracać uwagę od tego, na czym Ci najbardziej zależy, np. zakupie produktu. Kolorystyka powinna być prosta, a układ – przejrzysty, aby ułatwiał internautom odnalezienie kluczowych informacji. Dzięki zachowaniu minimalizmu możesz uzyskać szybko ładujący się serwis, co wypływa na konwersję i doświadczenie użytkowników.

Pamiętaj o responsywności

Trudno to uznać za nowość, ale w dalszym ciągu możesz trafić na wiele stron WWW, które nie wyświetlają się prawidłowo na urządzeniach przenośnych. Według Statcounter już 58% ruchu w witrynach pochodzi z urządzeń mobilnych. Jeśli strona nie jest responsywna, to zapewne będzie się przekładać na gorszą widoczność w wynikach wyszukiwania Google, jak i niższą konwersję. Dlatego koniecznie postaw na responsywną witrynę i kontroluj co pewien czas, czy nie występują pod tym względem żadne problemy.

Efekty Y2K

Zanosi się na to, że w 2024 roku trendem będzie powrót do rozwiązań, które cieszyły się popularnością na początku XXI wieku, takich jak odważne kolory czy pikselowane grafiki. To elementy, które przyciągają uwagę i wyróżniają się na tle tradycyjnie budowanych witryn. Czy jednak takie serwisy zdobędą zainteresowanie internautów? Może to być ciekawy pomysł na zmiany w topowych stronach, ale czas pokaże, czy zostanie pozytywnie odebrany przez internautów.

Glassmorfizm

Bardzo prawdopodobne, że ten styl projektowania w 2024 roku zacznie wzbudzać większe zainteresowanie. Chodzi tutaj o zastosowanie rozmytego tła, które przypomina szklane powierzchnie. Można je wykorzystać w różnych elementach strony – nie tylko jako tło, ale również w paskach nawigacyjnych czy przyciskach. Atrakcyjność tego rozwiązania może pozwolić skupić uwagę na produkcie, nie przytłaczając treści. Glassmorfizm pojawiał się już w projektach stron w ostatnich latach, ale być może zainteresowanie nasili się w 2024 roku.

Rezygnacja ze slajderów

Rozwiązanie, które od lat było często wykorzystywane w projektach witryn, prawdopodobnie powoli będzie znikać ze stron. U internautów z czasem zaczęła występować ślepota banerowa – podobnie stało się ze slajderami. Budziły zainteresowanie, ale kiedy zaczęły być wykorzystywane na prawie każdej stronie, internauci przestali zwracać na nie uwagę. Skoro utraciły skuteczność, nie ma podstaw, aby dalej z nich korzystać.

Żywa kolorystyka

Czy w czasach, kiedy stawiamy w projektach stron na minimalizm, znajdzie się miejsce na żywą kolorystykę? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby pojawiła się w witrynie. Szczególnie warto ją zastosować w przypadku takich elementów jak przyciski CTA – dzięki temu możesz zwrócić uwagę internautów na kluczowe treści.

Sprawdzone frameworki

Tworzenie witryn jest łatwiejsze dzięki bazowaniu na dopracowanych rozwiązaniach. Dlatego w dalszym ciągu dużym ułatwieniem w pracy i jednocześnie sposobem na doskonałe realizacje, jest korzystanie z popularnych frameworków, takich jak Laravel. Więcej na jego temat możesz przeczytać na stronie – https://smartbees.pl/blog/laravel. To nie oznacza, że właśnie ten framework jest optymalnym rozwiązaniem w przypadku każdego projektu. Należy go dopasować do realizacji, a także brać pod uwagę swoje doświadczenie. Oceń, który framework jest optymalny w danym przypadku.

Sztuczna inteligencja i chatboty

Dzięki zastosowaniu AI witryny mogą być w czasie rzeczywistym dostosowywane do preferencji użytkownika – możliwe jest jeszcze lepsze personalizowanie treści. To kluczowe dla internatów, którzy oczekują, że serwisy będą dopasowane do ich potrzeb.
Rozwiązaniem, które staje się standardem, są chatboty. Mają wiele plusów zarówno z punktu widzenia prowadzących witrynę, jak i użytkownika. Chatboty odpowiadają na pytania internautów, a dzięki sztucznej inteligencji są w stanie coraz skuteczniej pomagać. Dzięki temu właściciele witryny nie angażują pracowników w takim stopniu jak dotychczas do udzielania odpowiedzi na wciąż powtarzające się pytania. Internauta z kolei nie musi szukać FAQ, dzwonić ani oczekiwać na odpowiedź na wysłany e-mail.

Strony przewijane dotykiem

To z pewnością kierunek, który jest nieunikniony. Z czasem scrollowanie witryny dotykiem będzie standardem. Takie możliwości dają nie tylko smartfony, ale coraz więcej nowoczesnych laptopów. Ta forma obsługi witryny jest intuicyjna dla użytkownika i z pewnością zostanie doceniona przez wielu internautów. Na razie nie ma wielu takich projektów, ale dlaczego to nie Ty masz wyprzedzić pod tym względem konkurencji?

Sprawdź, czego dowiesz się z artykułu

starusersclockmagnifiercrossmenuarrow-right-circletext-align-justify