Pozycjonowanie strony firmowej – od czego zacząć?

Pozycjonowanie – jak zacząć? BrightEdge wyliczyło, że przeciętnie 53,3% całego ruchu w witrynach pochodzi z bezpłatnych wyników […]

Autor: Redakcja
Czas czytania: 4 minut
Opublikowane: 8 stycznia, 2024

Pozycjonowanie – jak zacząć?

BrightEdge wyliczyło, że przeciętnie 53,3% całego ruchu w witrynach pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Zaletą odwiedzin pozyskanych z tego źródła jest to, że użytkownicy najprawdopodobniej trafili na Twoją stronę, bo znajduje się na niej to, czego szukają. Z tego względu ruch z Google może osiągać wysoki wskaźnik konwersji. A dlaczego akurat ta wyszukiwarka powinna mieć kluczowe znaczenie? Według Statcounter ma ona ponad 95% udziału w rynku w Polsce. Drugą pozycję zajmuje Bing z wynikiem ponad 2%. Przy czym działania, które mają na celu dostosowanie witryny pod wymagania Google, są w dużej mierze spójne z tymi, jakie realizuje się pod drugą z wymienionych wyszukiwarek. Od czego zacząć pozycjonowanie strony internetowej?

Konsultacje SEO

Warto porozmawiać ze specjalistą, który oceni stan Twojej witryny. W czasie konsultacji dowiesz się, jakie problemy występują w serwisie i co wymaga optymalizacji. Ekspert wskaże także obszary mające negatywny wpływ na widoczność witryny oraz zaproponuje strategię działań. Opowie również o całym procesie i realnych efektach pozycjonowania. Konsultacje SEO są jednym z elementów współpracy z agencją. Przed rozpoczęciem działań firma ustala zakres prac do realizacji. Warto zdecydować się na konsultacje również wtedy, gdy zamierzasz spróbować pozycjonowania na własną rękę. Jeśli potrzebujesz specjalistycznego wsparcia, skontaktuj się z agencją: https://smartbuzz.pl/uslugi/doradztwo-marketingowe/konsultacje-seo.

Audyt SEO

To niezbędny element przed przystąpieniem do działań, do którego może dojść jeszcze przed konsultacjami. Specjaliści analizują, jakich zmian wymaga witryna, aby spełniała wymagania algorytmu Google. Zdarza się, że strony bazują na starych technologiach i sprawiają ogromne problemy pod względem optymalizacji, a jedynym rozwiązaniem jest przygotowanie nowej witryny. Po opracowaniu wniosków specjalista przygotuje plan prac do wykonania.

Optymalizacja techniczna

Ten etap obejmuje takie działania jak: usunięcie błędów indeksowania, pętli przekierowań, utworzenie mapy strony i dodanie jej w Google Search Console, instalację certyfikatu SSL, osiągnięcie lepszych wyników w PageSpeed Insights czy też przyspieszenie strony. Kolejnym ważnym elementem jest dostosowanie witryny pod urządzenia mobilne, optymalizacja kodu czy wykluczenie wewnętrznej i zewnętrznej duplikacji treści. Pierwsza z tych duplikacji oznacza używanie tego samego contentu na różnych podstronach serwisu, druga – wykorzystanie na różnych stronach WWW.

Analiza słów kluczowych

Przygotuj listę fraz do wykorzystania dla poszczególnych treści w witrynie. Możesz skorzystać z wielu narzędzi, ale większość z nich jest odpłatna. Weź pod uwagę Senuto, Ahrefs, SEMSTORM, Planer słów kluczowych Google Ads czy keywordtool.io. Warto skorzystać z kilku i na tej podstawie przygotować listę fraz do wykorzystania. Zwracaj uwagę na szacowaną liczbę wyszukiwań miesięcznie. Możesz również skorzystać z Surfera SEO lub Contadu, które generują listę fraz do wykorzystania w contencie i nagłówkach.

Zwróć szczególną uwagę na frazy long tail, czyli składające się z co najmniej 3 słów. Są mniej konkurencyjne od zapytań ogólnych, szybciej możesz je wypozycjonować, a jednocześnie mają wyższy współczynnik konwersji. Według Backlinko ponad 90% zapytań w Google to obecnie frazy long tail. Natomiast Profiworks wyliczyło, że przeciętnie słowa kluczowe tego typu mają ok. 2,5 razy wyższą konwersję niż zapytania ogólne.

Wykorzystanie słów kluczowych

Kiedy masz już ustalone frazy do poszczególnych treści, musisz jeszcze wiedzieć, gdzie powinny się znaleźć. Najważniejsze słowo kluczowe w przypadku danej podstrony należy umieścić w:

  • tytule SEO – tagu <title>, najlepiej na samym początku;
  • opisie SEO – tagu <description>; wprawdzie nie ma znaczenia dla zajmowanych pozycji, ale może się wyświetlać w wynikach wyszukiwania i wpłynąć na CTR (współczynnik klikalności);
  • tytule podstrony – zazwyczaj w nagłówku H1; może to być nazwa kategorii lub usługi czy też tytułu poradnika, lub newsa;
  • nagłówkach – od H2 do H6, o ile jest dla nich miejsce w danej treści
  • leadzie;
  • akapitach;
  • nazwie użytego we wpisie pliku graficznego i w opisie zdjęcia tj. tagu <alt>.

Nie nastawiaj się na określony procent zastosowania danego słowa w stosunku do długości całej treści. Umieszczaj frazy naturalnie. Mniej istotne słowa kluczowe po prostu wykorzystaj w contencie.

Twórz wysokiej jakości treści

Chodzi o taki content, który nie tylko jest poprawny gramatycznie i ortograficznie, a do tego merytoryczny, ale przede wszystkim odpowiada na pytania internautów. Skoro podejmujesz jakiś temat, to użytkownik ma znaleźć rozwiązanie problemu, z którym nie może sobie poradzić. Warto monitorować w Google Search Console, po wyszukaniu jakich fraz internauci trafiali na Twój artykuł. Dzięki nim znajdziesz pomysły na dodatkowe nagłówki w tekście – odpowiedzi na pytania, których jeszcze nie ma w contencie.

Pamiętaj, że wysokiej jakości tekst daje dużą szansę na ruch i udostępnianie materiału w serwisach społecznościowych oraz pozyskiwanie linków prowadzących do niego z blogów i for.

Pozyskuj linki zewnętrzne prowadzące do witryny

Chodzi o aktywne odnośniki – najlepiej pochodzące ze stron, które są powiązane tematycznie z Twoją witryną. Jeśli ofertę kierujesz do mieszkańców danej okolicy, warto zdobyć linki z serwisów lokalnych. Takie odnośniki nie tylko mogą się przełożyć na wyższe pozycje w Google, ale również zainteresować użytkownika, który kliknie odsyłacz i być może zostanie Twoim klientem.

Sprawdź, czego dowiesz się z artykułu

starusersclockmagnifiercrossmenuarrow-right-circletext-align-justify