Microsoft zakupił LinkedIn. Co to oznacza dla przedsiębiorców?

W czerwcu b.r. ogłoszono, że Microsoft zakupił znany serwis społecznościowy LinkedIn za niebotyczną kwotę 26,2 miliarda dolarów. […]

Czas czytania: 2 minut
Opublikowane: 20 czerwca, 2016

W czerwcu b.r. ogłoszono, że Microsoft zakupił znany serwis społecznościowy LinkedIn za niebotyczną kwotę 26,2 miliarda dolarów. Akwizycja portalu ma dla Microsoft ogromną wartość, gdyż wiąże się z nabyciem bazy danych 430 milionów osób z całego świata. Microsoft na pewno wykorzysta ją do tworzenia aplikacji biznesowych. W największym stopniu decyzja o zakupie LinkedIn wpłynie na możliwości Microsoft Dynamics CRM oraz Office 365. Można śmiało powiedzieć, że Microsoft kupił potrzebną mu bazę, a nie koncepcje biznesową portalu LinkedIn.

JESZCZE LEPSZY CRM?

Połączenie rozwiązań klasy CRM z największym biznesowym portalem społecznościowym pozwoli na stworzenie kompletnego profilu klienta bądź kontrahenta. Integrując dane dostępne w systemach biznesowych z tymi dostępnymi w serwisie LinkedIn otrzymamy kontekstowy strumień aktywności. Wraz z dostępem do jego historii, wpisów, zainteresowań, ścieżki kariery.

PIERWSZE KROKI W STRONĘ INTEGRACJI

Zdaniem ekspertów, Microsoft rozpocznie od integracji systemu Microsoft Dynamics CRM oraz produktu Delve, z bazą metadanych kont w serwisie LinkedIn. Na podstawie zebranych informacji, użytkownicy systemu CRM bądź Delve otrzymają pełny wgląd w profil klienta.

DLACZEGO LINKEDIN?

Informacja jest kluczem do sukcesu. A w tej sferze Microsoft ma się czym pochwalić. Posiada wiele rozwiązań biznesowych, które zarządzają wiedzą o pracownikach, spotkaniach, wydarzeniach, relacjach z klientami. Pokrótce, zarządza czasem i wydajnością użytkowników. Kupując LinkedIn dodatkowo będzie zarządzać danymi osobowymi i behawioralnymi. Warto wspomnieć, że LinkedIn stworzył cyfrową reprezentację każdego pracownika (tzn. Economic Graph LinkedIn). Zawiera ona informacje o stanowisku, historii zatrudnienia, umiejętnościach. To baza, którą Microsoft z pewnością wykorzysta jako dane do uczenia maszynowego Microsoft Azure, a także dla analityki i procesów BI. Skorzysta z tego system Dynamics CRM oraz Office 365. Uznaje się, że dzięki transakcji zakupu LinkedIn, wzrośnie zainteresowanie produktami od Microsoft, zwłaszcza wśród małych i średnich organizacji. Warto pamiętać, że Office to rozwiązanie biznesowe, z którego korzysta ponad 1.2 miliarda użytkowników, a ponad 70 milionów w formie biznesowej subskrypcji.

ONE MICROSOFT

Satya Nadella, CEO, Microsoft już od kilku lat promuje strategię One Microsoft, czyli pełnej integracji rozwiązań biznesowych w celu podniesienia produktywności firm z sektora SMB. Teraz dodając LinkedIn gigant z Redmond zyskuj ogromną bazę nowych możliwości.

Można powiedzieć, że jesteśmy świadkami wejścia w nową erę. Nowego podejścia do technologii, szerokiego wykorzystania danych analitycznych w rozwiązaniach dla biznesu. Niebawem dostępnych dla klientów Microsoft.

Daria Widerowska, Executive MBA

Jestem CEO oraz redaktorką naczelną portalu BRAND NEW, wykładowcą na studiach Executive Master of Business Administration na Collegium da Vinci, a dodatkowo prowadzę zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym i Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Konsultantka oraz menadżerka marketingu i PR.

Sprawdź, czego dowiesz się z artykułu

starusersclockmagnifiercrossmenuarrow-right-circletext-align-justify