Kampania McDonalds podczas EURO 2016

EURO 2016 - festiwal sportu? EURO 2016 trwa. Mimo, że wydarzenie powinno kojarzyć się z festiwalem sportu, […]

Czas czytania: 1 minuta
Opublikowane: 25 czerwca, 2016

EURO 2016 - festiwal sportu?

EURO 2016 trwa. Mimo, że wydarzenie powinno kojarzyć się z festiwalem sportu, jedności i międzynarodowej przyjaźni, to każdy z nas pamięta brutalne sceny do jakich dochodziło między kibicami europejskich drużyn.

„Pokojową” odpowiedzią na agresywne incydenty są reklamy jednego z głównych sponsorów EURO – McDonalds. Kampania Come as you are ma szerzyć tolerancję, porozumienie, partnerstwo. Kampania doskonale wpasowała się w obecną atmosferę wydarzenia. Jednak czy można powiedzieć, że robi wrażenie? Moim zdaniem nie. Oczywiście idealnie wpisuje się w politykę McDonalds. Szerzy równość i przyjaźń. Jednak jest mało wyrazista. Wrogich kibiców nie przekona do zmiany postawy. To kolejna kampania McDonalds opierająca się na ładnych obrazkach i miałkim przekazie.

Seria plakatów przedstawia kibiców trzymających szaliki. Są one zszyte z elementów dwóch różnych narodowych szalików. W ten sposób powstaje jeden, scalający nazwy dwóch krajów. Dla przykładu, z nazw Polska (ang. Poland)  i Niemcy (ang. Germany) powstaje Polmany.

Kampanię Come as you are przygotowała francuska agencja BETC.

Daria Widerowska, Executive MBA

Jestem CEO oraz redaktorką naczelną portalu BRAND NEW, wykładowcą na studiach Executive Master of Business Administration na Collegium da Vinci, a dodatkowo prowadzę zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym i Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Konsultantka oraz menadżerka marketingu i PR.

Sprawdź, czego dowiesz się z artykułu

starusersclockmagnifiercrossmenuarrow-right-circletext-align-justify