Czy opłaca się inwestować w personal branding, prowadząc e-commerce?

Jak definiować personal branding i czy na pewno warto w niego inwestować, prowadząc e-commerce? W dużym skrócie […]

Czas czytania: 2 minut
Opublikowane: 17 maja, 2022

Jak definiować personal branding i czy na pewno warto w niego inwestować, prowadząc e-commerce? W dużym skrócie odpowiedź brzmi TAK. Dlaczego? Bo personal branding to budowanie marki osobistej, co zdecydowanie wpływa na Twój business brand. Twoja marka to Twoja reputacja, którą budujesz poprzez opowiadanie historii, aby Twoi potencjalni klienci Cię poznali, polubili i Tobie zaufali.

Marka osobista świetnie sprawdza się w e-commerce

Patrząc na ilość, czytając różne statystyki oraz prognozy to e-commerce cieszy się dużym zainteresowaniem wśród potencjalnych przedsiębiorców. Bardzo często bywa tak, że prowadząc swój sklep online czy też innego typu handel elektroniczny spotykamy się z ogromną konkurencją.

Niektóre firmy zajmujące się handlem elektronicznym wymagają jedynie minimalnych nakładów finansowych i podstawowej witryny internetowej, ale co zrobić, gdy na naszym polu działa spora konkurencja?

Warto zbudować osobistą markę, a wokół niej tzw. mikrospołeczność. Nie ma nic lepszego niż darmowa reklama, którą mogą zapewnić „fani” Twojej marki! Naturalne polecenia, rekomendacje często pomagają w początkowej fazie powstawania Twojego e-commerce, ale gdy już Twój biznes działa, to również warto podtrzymywać dobre relacje z obecnymi klientami, gdyż to właśnie oni mogą wpłynąć na większą rozpoznawalność Twojej osoby, a co za tymi idzie Twojego business brandu!

Jak mądrze inwestować w swój personal branding?

Twoja marka to Twoja reputacja i niezależnie od tego, czy jesteś malutką firmą, czy dużym przedsiębiorcą, to uwaga jest dzisiejszą walutą. W świecie, w którym wszyscy walczą o naszą krótką koncentrację, konsumenci bardziej niż kiedykolwiek zwracają uwagę na to, jak wydają swoje pieniądze. Twoja marka jest tym, co Cię wyróżnia, więc wybierają Cię spośród konkurencji. Dużo łatwiej wyzwolić emocje, które napędzają sprzedaż, gdy potencjalni klienci utożsamiają się z człowiekiem, a nie tylko z produktami.

Jak mądrze budować markę?

Możesz udostępniać treści w mediach społecznościowych, podcastach i innych platformach. Możesz mówić o sobie, swojej wiedzy lub pasjach, jeśli to identyfikuje Cię również z Twoimi produktami lub usługami, które sprzedajesz online.

Marka osobista zapewnia większą wiarygodność, która pomoże budować relacje i zachęcić potencjalnych klientów do zainteresowania się tym, co oferujesz.

‌ Agnieszka Wnuk

Trenerka Linkedin

Zajmuje się marketingiem B2B, na co dzień współpracuje z firmami przemysłowymi w zakresie doradztwa planowania działań marketingowych i projektów marketingowych. Specjalizuje się w profesjonalnym wdrażaniu Social Selling. Projektuje procesy marketingowo-sprzedażowe uwzględniając LinkedIn, kładąc duży nacisk na współpracę działów sprzedaży i marketingu. Prowadzi szkolenia, konsultacje odnośnie LinkedIn i Sales Navigator. Ma ponad 15-letnie doświadczenie w sprzedaży i w marketingu B2B. Od kilku lat zajmuje się online i offline marketingiem. Przeprowadziła niezliczoną liczbę warsztatów związanych z wdrożeniem Social Selling oraz Employee Advocacy. Prelegentka na różnych konferencjach związanych z marketingiem B2B i nie tylko.

Sprawdź, czego dowiesz się z artykułu

starusersclockmagnifiercrossmenuarrow-right-circletext-align-justify