Nowy wizerunek Ubera

Uber, po światowym sukcesie zapoczątkowanym przez Travisa Kalanicka i Garretta Campa w 2008 roku, zdecydował się na […]

Czas czytania: 2 minut
Opublikowane: 6 marca, 2016

Uber, po światowym sukcesie zapoczątkowanym przez Travisa Kalanicka i Garretta Campa w 2008 roku, zdecydował się na wyraźną zmianę wizerunku. Dla wielu użytkowników aplikacji, zmiana logotypu mogła być bardzo zaskakująca. Zwłaszcza, że logotyp zupełnie nie przypomina projektu z 2009 roku.

Uber to znana na całym świecie aplikacja, która funkcjonuje już w ponad 400 miastach w 65 krajach. Swoją ogromną popularność zawdzięcza prostemu, acz innowacyjnemu pomysłowi. Twórcy stworzyli platformę usług transportowych, która łączy mieszkańców miast, chcących skorzystać z tańszego transportu z partnerami Ubera, którzy mają możliwość podreparowania domowego budżetu. Pomysł genialny, ale czy nowe logo również?

Nowe znaczy lepsze?

W Internecie aż buzuje od komentarzy. Dla niektórych nowe logo jest koszmarne, dla innych genialne. Ja należę do drugiej grupy komentatorów. Nowa identyfikacja wizualna marki Uber dogłębnie się zmieniła. Z logotypu usunięto charakterystyczną literę U, wprowadzono nową kolorystykę oraz krój czcionki.

Czemu zdecydowano się na tak radykalne zmiany?

Zdaniem Ubera, rebranding symbolizuje połączenie bitu i atomu, jako zjednoczenia najmniejszych elementów tworzących świat cyfrowy oraz rzeczywisty.

Kiedy rozpoczęliśmy projektowanie dla specyficznego rynku, zaczęliśmy spoglądać na kulturę holistycznie. Poprzez sztukę, architekturę, tradycję, dawną i nową modę, materiały, środowisko. To pozwoliło nam stworzyć świeżą paletę kolorów oraz wzorów. Wdrożyliśmy 65 lokalnych wersji, które reprezentują kraje, w których działa Uber. Te kolory wyrażają różnorodność świata – Uber

Moim zdaniem, rebranding jest udany. Nowa czcionka, znacznie mocniejsza i grubsza, lepiej odpowiada współczesnym trendom. Nowe logo, kolorystyka jest bardzo atrakcyjna, nowoczesna a jednocześnie elegancka.

Być może wiele osób będzie miało problem z przyzwyczajeniem się do nowego wizerunku, jednak z mojej perspektywy Uber zyskał nowy, bardzo ciekawy i nowoczesny wizerunek lepiej odpowiadający tożsamości marki, stworzonej przez firmę.

Daria Widerowska, Executive MBA

Jestem CEO oraz redaktorką naczelną portalu BRAND NEW, wykładowcą na studiach Executive Master of Business Administration na Collegium da Vinci, a dodatkowo prowadzę zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym i Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Konsultantka oraz menadżerka marketingu i PR.

Sprawdź, czego dowiesz się z artykułu

starusersclockmagnifiercrossmenuarrow-right-circletext-align-justify