Minimalistyczne logo: Słowa jak obrazy wg Ji Lee

Niezależnie od tego, co czytamy, jaki to charakter oraz znaczenie, nasz mózg przetwarza słowa w obrazy. Dzieje […]

Czas czytania: 1 minuta
Opublikowane: 30 marca, 2016

Niezależnie od tego, co czytamy, jaki to charakter oraz znaczenie, nasz mózg przetwarza słowa w obrazy. Dzieje się to automatycznie, bazując na wcześniejszych doświadczeniach oraz skojarzeniach.

Projektant Ji Lee poszedł o krok dalej. Uprościł ten proces do minimum. Powszechnym wyrazom nadał charakter, który podpowiada wyobraźni, jakie dane słowo ma znaczenie. Ta zabawna gra słów i grafiki stała się znakiem rozpoznawczym pochodzącego z Południowej Korei projektanta.

Gdy byliśmy dziećmi, litery były dla nas formą zabawek. Znajdowały się na klockach. Malowaliśmy je w książkach. Tańczyliśmy i śpiewaliśmy przed telewizorem, gdy Muppety uczyły nas literki "C". Niedługo później, litery zamieniły się w słowa. A słowa w zdania. I w tym czasie przestaliśmy się nimi bawić, a tym samym znaki od A do Z przestały nas zadziwiać - Ji Lee

Obecnie Ji Lee pracuje jako Communication Designer w Facebook, a wcześniej jako Projektant i Dyrektor Kreatywny w Google Creative Labs.

Zapraszam do zapoznania się z projektami Ji Lee. Dla mnie są perfekcyjne. Zawsze zachwycają mnie proste, z pozoru niewybredne pomysły. Z doświadczenia wiem jednak, że na takie najciężej wpaść!

A to w prostocie tkwi geniusz.

Więcej prac Ji Lee na pleaseenjoy.com

Daria Widerowska, Executive MBA

Jestem CEO oraz redaktorką naczelną portalu BRAND NEW, wykładowcą na studiach Executive Master of Business Administration na Collegium da Vinci, a dodatkowo prowadzę zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym i Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Konsultantka oraz menadżerka marketingu i PR.

Sprawdź, czego dowiesz się z artykułu

starusersclockmagnifiercrossmenuarrow-right-circletext-align-justify