Rebranding wyszukiwarki Bing

W styczniu, Microsoft zaprezentował najnowszą odsłonę logotypu wyszukiwarki Bing. Nie jest to jednak historyczna zmiana, a raczej […]

Czas czytania: 1 minuta
Opublikowane: 5 marca, 2016

W styczniu, Microsoft zaprezentował najnowszą odsłonę logotypu wyszukiwarki Bing. Nie jest to jednak historyczna zmiana, a raczej delikatny lifting, którego celem stała się chęć poprawy widoczności logotypu na jasnym tle.

rebranding wyszukiwarki bing

Wyszukiwarka Bing, poprzednio znana pod nazwą Windows Live Search i MSN Search, została stworzona przez Microsoft w 2009 roku. Pierwsza wersja logotypu różniła się od dzisiejszej w znaczącym stopniu. Nie zachwycała swoim designem. Niebieski logotyp z żółtą kropką raczej śmieszył swoją prostotą i niewyszukanym charakterem.

Być może dlatego, w 2013 roku gigant z Redmond zdecydował się na mocniejszy rebranding, który obejmował nie tylko zmiany kolorystyki logotypu. Dodatkowo zmieniono czcionkę, na korporacyjną Segoe. W ten sposób Bing stał się elementem strategii One Microsoft, której założeniem jest ujednolicenie produktów Microsoft. Dodano także wyraźny znak literowy.

rebranding wyszukiwarki bing

2013 rok stał się przełomowy i ukazywał nowy trend. Nowe logo, zgodne z panującymi trendami stało się płaskie i minimalistyczne.

2016 rok nie stanowi przełomu. Zmiana była bardziej motywowana funkcjonalnością logotypu, niż zmianą wizerunku bądź strategii. Najnowsza wersja logotypu zmieniła kolor na ciemną zieleń. Nazwa po raz pierwszy pisana jest z dużej litery, a litera B przeszła delikatne odświeżenie.

Nowe logo ma odzwierciedlać także rozwój wyszukiwarki Bing, która jeszcze długo nie zagrozi Google, ale przedstawiciele Microsoft widzą wyraźną poprawę.

Oczekujemy, że Bing będzie kontynuować wzrost i nie zboczy ze swojego toru – mówi Rik van der Kooi, szef reklamy Microsoft.

‌ Daria Widerowska, Executive MBA

Jest założycielką portalu BRAND NEW, redaktorką oraz wykładowczynią w programie Executive Master of Business Administration na Collegium da Vinci. Prowadzi również zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym i Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu. Ma ponad 14 lat doświadczenia w kierowaniu działaniami marketingowymi w różnych firmach, a od blisko 10 lat zarządza działem marketingu w dużej poznańskiej firmie IT. Pracuje także jako konsultantka, strateżka marketingowa i szkoleniowiec. Specjalizuje się w łączeniu neuromarketingu z działaniami digitalowymi. Tworzy strategie marek, opierając się na znajomości ludzkiego mózgu i procesów decyzyjnych.

Sprawdź, czego dowiesz się z artykułu

starusersclockmagnifiercrossmenuarrow-right-circletext-align-justify