W styczniu, Microsoft zaprezentował najnowszą odsłonę logotypu wyszukiwarki Bing. Nie jest to jednak historyczna zmiana, a raczej delikatny lifting, którego celem stała się chęć poprawy widoczności logotypu na jasnym tle.
Wyszukiwarka Bing, poprzednio znana pod nazwą Windows Live Search i MSN Search, została stworzona przez Microsoft w 2009 roku. Pierwsza wersja logotypu różniła się od dzisiejszej w znaczącym stopniu. Nie zachwycała swoim designem. Niebieski logotyp z żółtą kropką raczej śmieszył swoją prostotą i niewyszukanym charakterem.
Być może dlatego, w 2013 roku gigant z Redmond zdecydował się na mocniejszy rebranding, który obejmował nie tylko zmiany kolorystyki logotypu. Dodatkowo zmieniono czcionkę, na korporacyjną Segoe. W ten sposób Bing stał się elementem strategii One Microsoft, której założeniem jest ujednolicenie produktów Microsoft. Dodano także wyraźny znak literowy.
2013 rok stał się przełomowy i ukazywał nowy trend. Nowe logo, zgodne z panującymi trendami stało się płaskie i minimalistyczne.
2016 rok nie stanowi przełomu. Zmiana była bardziej motywowana funkcjonalnością logotypu, niż zmianą wizerunku bądź strategii. Najnowsza wersja logotypu zmieniła kolor na ciemną zieleń. Nazwa po raz pierwszy pisana jest z dużej litery, a litera B przeszła delikatne odświeżenie.
Nowe logo ma odzwierciedlać także rozwój wyszukiwarki Bing, która jeszcze długo nie zagrozi Google, ale przedstawiciele Microsoft widzą wyraźną poprawę.
Oczekujemy, że Bing będzie kontynuować wzrost i nie zboczy ze swojego toru – mówi Rik van der Kooi, szef reklamy Microsoft.