W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie silna marka jest potężnym atutem, który pomaga firmie wyróżnić się wśród silnej konkurencji.
Jednym ze sposobów na zmierzenie tego jest spojrzenie na wyszukiwania Google, aby zobaczyć, czego konsumenci szukają online (a zatem, na jakie marki zwracają największą uwagę)! Portal BusinessFinancing.co.uk wykorzystał dane z Google Keyword Planner, aby pokazać najczęściej wyszukiwane marki konsumenckie na świecie.
Netflix jest najczęściej wyszukiwaną marką w największej liczbie krajów (92), ale to Amazon zajmuje pierwsze miejsce na świecie, jeśli chodzi o łączną wielkość wyszukiwania.
W 2022 roku Netflix jest najczęściej wyszukiwaną marką aż w 92 krajach! Jednak to Amazon zyskał największą globalną liczbę wyszukiwań liczącą ok. 335 400 000/miesiąc. eBay i Walmart zajmują odpowiednio trzecie i czwarte miejsce — choć warto zwrócić uwagę, że ten ostatni brand osiągnął tę ogromną liczbę jedynie w dwóch krajach! Ostatnia w pierwszej piątce jest Ikea.
Średnia miesięczna liczba wyszukiwań na świecie:
Wyszukiwania marek to świetny sposób, aby ocenić, jak bardzo dana firma jest popularna wśród swoich klientów. Jednak liczba wyszukiwań w Google to nie wszystko. Spójrzmy choćby na Netflix, który mimo zawrotnej liczby wyszukiwań traci subskrybentów.
W kwietniu 2022 roku Netflix ogłosił, że w pierwszym kwartale stracił około 200 000 abonentów. W tygodniu ogłoszenia tej informacji cena akcji Netflixa spadła poniżej 200 dolarów — to najniższa cena od 2017 roku.
Więc choć zainteresowanie marką jest większe niż kiedykolwiek wcześniej, nie oznacza to, że biznes kwitnie.