Tworzenie strategii marki, jej pozycjonowania oraz brandingu, to często tematy “spychane" na drugi plan w przypadku nowych e-commerców. Niesłusznie.
Warto uświadomić sobie, że nie sprzedaje agencja, marketer czy strona internetowa, ale finalnie marka, która stoi za produktem. Marka jest gwarantem jakości dla Klienta, a dla Ciebie: budowanej świadomości, pozyskiwania Klientów w dłuższej perspektywie w sposób organiczny oraz przede wszystkim: zapamiętywalności.
W przypadku opracowywania powyższych materiałów dla Twojego biznesu warto pamiętać, że branding to nie tylko identyfikacja wizualna, ale również:
Dla coraz silniejszego na rynku Pokolenia Z niezwykle ważny jest również brand purpose, czyli cele działania Twojego biznesu poza samym zyskiem. Edukacja, zero & less waste, normalizacja pewnych tematów, a również lokalne wsparcie.
Oczywiście sama strategia marki oraz pozycjonowanie marki, to proces długofalowy. A ich opracowanie: potrafi być czasochłonne i kosztowne. Jednakże zawsze traktować je trzeba jako inwestycję, a nie koszt. Pamiętaj, done is better than perfect. Lepiej postawić na kilka elementów z całej układanki, niż nie podjąć się żadnych działań.
A kolejne kroki, od A do Z, nad którymi powinieneś_powinnaś popracować, to:
Powyższe będą miały ogromny wpływ na to, jak będzie wyglądał Twój sklep, jak będziesz się komunikował_a jako firma, a finalnie ma duży wpływ na przeżywalność biznesu w dłuższej perspektywie.
To dobrze zaprojektowane marki sklepów zapamiętujemy i chcemy polecać dalej. Sprawdź: Your Kaya, Kanaste, CoffeeDesk, Tołpa, Pasieki Sadowskich, Animush, Femi Stories, Japier Papier — to bardzo silne, dobrze zbudowane, wyraziste marki, które łatwiej nam zapamiętać.
Kolejne kroki, to już często taktyki działania czy sam plan działania. Nie zapomnij o mediaplanie, ścieżce Twojego Klienta (Customer Journey). W tym ostatnim świetnie sprawdzi się framework See-Think-Do-Care.