6 sposobów budowania świadomości marki

Każdy przedsiębiorca pragnie posiadać solidną, zaufaną markę. Jest to niezwykle istotne dla dalszego rozwoju firmy. Jeśli docelowi […]

Czas czytania: 5 minut
Opublikowane: 27 kwietnia, 2021

Każdy przedsiębiorca pragnie posiadać solidną, zaufaną markę. Jest to niezwykle istotne dla dalszego rozwoju firmy. Jeśli docelowi odbiorcy nie znają Twojej marki lub zdarzyło się coś, że już jej nie ufają - w jaki sposób możesz zwiększyć bazę klientów, a tym samym sprzedaż? Poniżej znajduje się sześć skutecznych sposobów, które można wykorzystać, aby zwiększyć świadomość marki oraz dodatkowo pomóc swojej firmie rozwijać się.

Przeprowadzenie badań SEO

Udowodniono, że zdecydowana większość konsumentów nie przegląda wszystkich stron w wyszukiwarce, a jedynie ogranicza się do pierwszej strony wyników wyszukiwania. Najwięcej osób nie spogląda poza kilka pierwszych wyników na stronie. Warto pomyśleć o tym, jak ważnym elementem dla każdej firmy jest SEO. Jeżeli nie masz możliwości bezpośredniego docierania do klientów, to właśnie wyszukiwarka jest potencjalnym źródłem Twoich przyszłych klientów.

Jednak, jeżeli wszyscy Twoi konkurenci cytują te same treści i informacje, Twoja osobista strona zagubi się wśród wyników wyszukiwania. W ten sposób Twoja firma traci część swojej władzy z powodu tych wszystkich konkurencyjnych firm, które tak jak Twoja próbują zdobyć nowych klientów.

Badanie strategii SEO związanych z niszą Twojej firmy, produktami lub usługami może pomóc w zwiększeniu świadomości marki. Te badania wyróżnią Ciebie jako eksperta i lidera w tej konkretnej branży.

Użycie markowego oznaczenia

Wiele znanych i rozpoznawalnych firm wysyła swoje zamówienia w markowym opakowaniu. Najczęściej postrzegamy taką paczkę nie jako kolejną zwykłą przesyłkę, a być może jako coś specjalnego - w ten sposób marka sprawiła, że przesyłka nie jest tylko przesyłką, a wydaje się prezentem.

Niekoniecznie musi chodzić o specjalne opakowania - a jego oznaczenie. Istotne jest odpowiednie dobranie logo dla Twojej firmy. Zaprojektowanie własnego, oryginalnego i niepowtarzalnego logo sprawia, że produkty stają się rozpoznawalne i kojarzone z Twoją firmą. Przykładowo wykorzystanie własnego logo i marki na opakowaniach poprawia jakość obsługi klienta. Koniecznie szukaj najlepszego oprogramowanie do projektowania logo, tylko w ten sposób możesz uzyskać gwarancję, że twoje logo będzie profesjonalne i starannie wykonane.

Specjaliści od reklamy twierdzą, że doświadczenie z produktem nie rozpoczyna się przy pierwszym użyciu, ale już na etapie rozpakowywania produktu czy od pierwszej chwili zetknięcia z usługą. Sposób, w jaki firmy prezentują swoją markę i historię, którą opowiadamy poprzez swój projekt i grafikę, może stworzyć emocjonalną więź z klientem, która może trwać nawet dłużej niż sam produkt. Unikalne logo zapewnia dodatkowy punkt styczności z wartością, jaką Twoja marka nadaje doświadczeniu każdego klienta. Dodatkowo oraz co najistotniejsze, pomaga odróżnić Twoją firmę i markę od konkurencji na rynku. Spojrzenie na logo to uzyskana szansa na promowanie marki na dzisiejszym bardzo konkurencyjnym rynku.

Media społecznościowe - influencer

Warto zaprosić wpływową osobę lub kilka osób, aby zaprezentowały reklamowany produkt firmy lub konkretną usługę. Zapraszanie influencerów do niszy to świetny sposób na zwiększenie świadomości marki. Przy dużych zasięgach w mediach społecznościowych i zaangażowana społeczność konkretnych osób może znacząco zwiększyć sprzedaż Twojej oferty.

Podczas wyboru influencera należy zwrócić uwagę na dobrze ugruntowaną społeczność, która go zna i mu ufa. W ten sposób, gdy ta osoba wspomni o Twoim produkcie i omówi zalety marki w swoich treściach, wzmianki te zwiększą zasięg firmy, a ponadto zwiększą świadomość ludzi na temat Twojego konkretnego produktu.

Zasięgi w mediach społecznościowych

Instagram to potężna platforma mediów społecznościowych. Mówi się, że obraz jest wart tysiąca słów, a Instagram pozwala promować tę historię za pomocą publikowanych obrazów i tekstu, który przedstawiamy. To świetne narzędzie dla przyjaciół i rodziny, aby nadążyć za sobą, i jest równie dobre dla marek, które docierają do swoich konsumentów.

Coraz więcej z nich wchodzi ze swoją promocją na Instagrama, ponieważ poprzez koncentrowanie się na rozwijaniu swoich mediów społecznościowych pozwala poszerzać grono odbiorców nie tylko poprzez suche reklamowanie swoich produktów. Ogromną zaletą Instagrama jest to, że użytkownicy mogą udostępniać swoje zdjęcia i na nich oznaczać wykorzystane marki.

Fakt, że na tej platformie można poprosić nowych użytkowników o udostępnienie zdjęć i doświadczeń z konkretnymi produktami, pozwala nowym i potencjalnym odbiorcom zobaczyć produkty realnie w użyciu. W ten sposób Twoje produkty i usługi nie są już jedynie fikcyjnymi produktami, a stają się rzeczywiste i w ten sposób mogą inspirować przyszłych użytkowników. Takie wykorzystanie referencji, oraz prywatnych zdjęć klientów, sprawia, że zaufanie do marki rośnie z każdym nowym udostępnieniem. Podobną siłę ma Facebook czy coraz popularniejszy wśród młodzieży TikTok.

Rozwinięcie konta marki na Twitterze

Twitter to kolejna duża platforma mediów społecznościowych służąca do zwiększania świadomości marki, ponieważ pomaga publikować wiadomości i wchodzić w interakcje z klientami, którzy już rozmawiają o Twojej firmie.

Wykorzystanie Twittera do budowania reputacji swojej marki i zwiększania jej świadomości może odbywać się poprzez odpowiadanie na wzmianki o produktach czy posty konkurencyjnych firm. Zamieszczanie żartobliwych i krótkich uwag przyciąga uwagę nowych odbiorców. Klienci doceniają bezpośredni kontakt z marką, ponieważ w ten sposób mają świadomość, że po drugiej stronie znajduje się ktoś, kto ich zrozumie.

Wykorzystanie automatycznych reklam Google Ads

Ostatnim, jednak nie najmniej ważnym, krokiem są płatne reklamy. Jest to świetny sposób, aby pokazać swoją nazwę i witrynę docelowym odbiorcom, ale zawężenie licznych odbiorców i odpowiednie ustawienie może być trudne. Firma Google niedawno ogłosiła wprowadzenie nowych reklam automatycznych AdSense, które pokazują wydawcom najlepsze miejsce do tworzenia i optymalizacji reklam. Dzięki technologii uczenia maszynowego reklamy automatyczne mogą być automatycznie umieszczane w witrynach, które są najlepsze dla Twojej marki. W ten sposób skutecznie dotrzesz do docelowych odbiorców, zapewniając większy zwrot z inwestycji.

Podsumowanie

Te sześć kroków to świetne sposoby na zwiększenie świadomości marki i pomoc w rozwoju firmy. Rozważając wprowadzenie każdego z nich, może nie jednocześnie (chociaż tak byłoby najskuteczniej), warto skupić się na promowaniu własnej marki.

‌ Daria Widerowska, Executive MBA

Jest założycielką portalu BRAND NEW, redaktorką oraz wykładowczynią w programie Executive Master of Business Administration na Collegium da Vinci. Prowadzi również zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym i Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu. Ma ponad 14 lat doświadczenia w kierowaniu działaniami marketingowymi w różnych firmach, a od blisko 10 lat zarządza działem marketingu w dużej poznańskiej firmie IT. Pracuje także jako konsultantka, strateżka marketingowa i szkoleniowiec. Specjalizuje się w łączeniu neuromarketingu z działaniami digitalowymi. Tworzy strategie marek, opierając się na znajomości ludzkiego mózgu i procesów decyzyjnych.

Sprawdź, czego dowiesz się z artykułu

starusersclockmagnifiercrossmenuarrow-right-circletext-align-justify