Przygodę z reklamami Google Ads czas zacząć!

Jeżeli jeszcze nie korzystałeś z programu Google Ads, zastanawiasz się, czy to rozwiązanie pasuje do specyfiki twojej […]

Czas czytania: 5 minut
Opublikowane: 8 czerwca, 2021

Jeżeli jeszcze nie korzystałeś z programu Google Ads, zastanawiasz się, czy to rozwiązanie pasuje do specyfiki twojej firmy oraz jakie są korzyści tego rozwiązania, to ten artykuł jest właśnie dla ciebie.

Co to jest Google Ads (Google AdWords)?

Google Ads (dawniej nazywany Google AdWords) jest to program reklamowy dostępny online i oferowany przez Google. Został on uruchomiony w październiku 2000 roku i początkowo umożliwiał wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google, a także na stronach, które współpracowały z koncernem w ramach programu Google AdSense.

Reklamy sprzedawane były w modelu CPC (Cost per Click — to inaczej współczynnik efektywności reklamy, który oznacza stosunek kosztów do liczby kliknięć w daną reklamy) i CPM (Cost per Mile — oznacza koszt dotarcia do 1000 odbiorców i jest obliczany, bazując na liczbie odsłon reklamy).

Gdzie właściwie wyświetlają się reklamy Google Ads?

Zastanawiasz się, czy rozwiązania oferowane przez Google Ads są dla ciebie odpowiednie? Nie wiesz, gdzie właściwie wyświetlają się reklamy? Warto odpowiedzieć na te pytania, zanim zainwestujesz pieniądze w kampanie reklamowe.

Reklamy mogą wyświetlać się w różnych miejscach w internecie, a jest to zależne od wybranych przez reklamodawców sposobów kierowania, grup odbiorców oraz typów reklam.

Gdzie zatem pojawiać się będą twoje reklamy Google Ads?

Wyszukiwarka Google i inne wyszukiwarki

  • w wyszukiwarce Google, gdzie pojawiają się powyżej lub poniżej wyników wyszukiwania, a także mogą pojawiać się powyżej, poniżej lub obok wyników wyszukiwania w Google Play, mapach Google oraz na karcie "Zakupy".
  • w witrynach partnerów Google – czyli w sieci, która obejmuje setki witryn, w tym YouTube i inne witryny należące do Google.

Strony internetowe odwiedzane przez twoich klientów

Kampanie reklamowe mogą być wyświetlane w formie tekstowej, graficznej bądź wideo i pojawiać się w sieci reklamowej Google.

Sieć reklamowa Google stanowi zbiór witryn, do których należą między innymi Gmail, Blogger, YouTube, Finanse Google, w których pojawiają się reklamy. Sieć obejmuje także aplikacje i witryny mobilne.

Różnego typu urządzenia

Twoje reklamy mogą być wyświetlane na różnych urządzeniach — na laptopie, tablecie, komputerze stacjonarnym i na smartfonie.

Wybrane lokalizacje i języki

Reklamy Google Ads (dawniej Google AdWords) mogą być wyświetlane klientom z całego kraju bądź z określonego regionu, a także tym internautom, którzy w trakcie wyszukiwania wpisują konkretna lokalizacje.

Jakie korzyści gwarantują reklamy Google Ads (Google AdWords)?

Reklamy Google Ads przynoszą firmom szereg korzyści. Oczywiście nie uważam, że firmy nie mogą się bez tej opcji obejść, jeżeli jednak są na w początku swojej ścieżki promocyjnej w internecie, a ich witryna nie została jeszcze wypozycjonowana, warto przynajmniej w okresie przejściowym zadbać o swoją obecność w sieci poprzez reklamy Google Ads.

Ja jestem ogromną fanką tego typu reklam i uważam, że w wielu przypadkach warto jednocześnie dbać o wysokie wyniki w wyszukiwarkach na słowa kluczowe — czyli o pozycjonowanie, jak i atrakcyjne kampanie w Google Ads.  O tym, czy ta forma reklamy jest odpowiednia dla twojej firmy, dowiesz się, analizując efekty realizowanych kampanii. Narzędzie to pozwala na szczegółową analitykę skuteczności. Tym łatwiej będzie ci podjąć ostateczne decyzje na temat form promocji w internecie.

Reklamy Google Ads gwarantują wiele korzyści i możliwości dla firm — reklamodawców, którzy chcą zaistnieć w internecie. Ich największą zaletą jest możliwość dotarcia do konkretnej grupy odbiorców, na której zależy reklamodawcy, pomijając jednocześnie osoby, o których wiesz, że nie są potencjalnymi klientami. Pozwala to w znaczącym stopniu ograniczyć koszty, personalizować komunikaty, a także śledzić na bieżąco reklamy, które zostały kliknięte oraz te, które przynoszą największą konwersję. Dodatkowo warto wspomnieć, że reklamy Google Ads docierają do potencjalnych odbiorców, którzy korzystają z różnych urządzeń, poczynając od komputera stacjonarnego, poprzez laptop, tablet aż po smartfona.

Wśród najważniejszych korzyści reklam Google Ads warto wymienić:

Precyzyjne kierowanie reklam

Platforma Google Ads pozwala docierać wyłącznie do osób potencjalnie zainteresowanych produktami i usługami reklamodawców. Google zapewnia kilka metod kierowania, wykorzystując różne opcje pozwalające dokładniej sprecyzować grupę, do której ma trafić komunikat reklamowy. Są to:

Kierowanie na słowa kluczowe

Jest to kierowanie na wyrażenia bezpośrednio związane z produktami i usługami reklamodawcy. Reklamy są wówczas wyświetlane osobom, szukającym danych fraz bądź odwiedzającym witryny o podobnej tematyce.

Kierowanie na wiek, lokalizacje oraz języki

W tym przypadku reklamodawca może wybrać wiek odbiorcy, jego lokalizację geograficzną z dokładnością do 1 km, a także język, którym posługuje się internauta.

Kierowanie na odpowiednie lokalizacje reklamy

Z tego typu kierowaniem mamy do czynienia w momencie, gdy reklamodawca decyduje o tym, czy jego kampania będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania Google, na stronach internetowych należących do wyszukiwarki oraz w sieci reklamowej.

Kierowanie na dni, godziny oraz częstotliwość

Reklamodawca, tworząc kampanię reklamową Google Ads, decyduje, w jakich godzinach oraz dniach tygodnia ma wyświetlać się jego reklama. Może również zadecydować o tym, jak często będzie ona wyświetlana.

Kierowanie uwzględniające urządzenia

Reklamodawca decyduje o tym, na jakiego typu urządzeniach będzie wyświetlana jego reklama, a także może uszczegółowić, na których z nich oraz w jakich godzinach będzie się ona pojawiać.

Pełna kontrola nad kosztami

Ogromną zaletą kampanii reklamowych realizowanych w Google Ads jest możliwość pełnej kontroli nad kosztami. To reklamodawca decyduje o wysokości wydatków, na które jest gotowy w ciągu miesiąca i dnia, a także o tych, które przeznaczy na jedną reklamę. Dodatkowo reklamodawcy płacą jedynie wtedy, gdy reklama zostanie kliknięta.

Świetna analityka i dokładny pomiar rezultatów

Reklamy Google Ads zapewniają swoim reklamodawcom dostęp do szczegółowych informacji dotyczących kampanii. Dowiedzą się oni, które reklamy i słowa kluczowe przynoszą największe konwersje, a także które dokładnie elementy kampanii reklamowej są najefektywniejsze.

Użytkownicy Google Ads mają możliwość tworzenia personalizowanych raportów, sprawdzając między innymi średni koszt, który powoduje konwersje (konwersja rozumiana jako zakup w sklepie internetowym, pobranie aplikacji, e-book, telefon do firmy i tak dalej).

Sprawne zarządzanie wieloma kampaniami

Google Ads pozwala swoim użytkownikom na sprawne zarządzanie i monitorowanie wieloma kampaniami. Jest to możliwe dzięki Mojemu Centrum Klienta (MCK).

Moje Centrum Klienta jest to efektywne narzędzie, dzięki któremu można z jednego miejsca przeglądać wszystkie konta Google Ads. Dodatkowo kontami Google Ads można zarządzać również w trybie offline, korzystając z Edytora Google Ads. Edytor Google Ads jest to bezpłatna aplikacja, która umożliwia na szybkie wprowadzanie zmian na koncie reklamowym. Dzięki niemu reklamodawca może edytować i wyświetlać wiele kont w tym samym czasie, a także kopiować i przenosić elementy pomiędzy różnymi grupami kampanii i reklam.

Czy warto inwestować w reklamy Google Ads?

Moim zdaniem w większości przypadków zdecydowanie tak. Z moich doświadczeń kampanie reklamowe przynoszą wymierne korzyści, a samo prowadzenie konta — wraz z coraz to nowymi usprawnieniami wprowadzanymi przez Google — jest coraz łatwiejsze. Na pewno warto spróbować!

‌ Daria Widerowska, Executive MBA

Jest założycielką portalu BRAND NEW, redaktorką oraz wykładowczynią w programie Executive Master of Business Administration na Collegium da Vinci. Prowadzi również zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym i Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu. Ma ponad 14 lat doświadczenia w kierowaniu działaniami marketingowymi w różnych firmach, a od blisko 10 lat zarządza działem marketingu w dużej poznańskiej firmie IT. Pracuje także jako konsultantka, strateżka marketingowa i szkoleniowiec. Specjalizuje się w łączeniu neuromarketingu z działaniami digitalowymi. Tworzy strategie marek, opierając się na znajomości ludzkiego mózgu i procesów decyzyjnych.

Sprawdź, czego dowiesz się z artykułu

starusersclockmagnifiercrossmenuarrow-right-circletext-align-justify