Nowe logo Peugeot - prawdziwy powrót do korzeni

Już dawno nie poruszaliśmy tematu rebrandingu. Czas to zmienić, zwłaszcza że pojawia się mnóstwo ciekawych propozycji. Dzisiaj […]

Czas czytania: 2 minut
Opublikowane: 27 marca, 2021

Już dawno nie poruszaliśmy tematu rebrandingu. Czas to zmienić, zwłaszcza że pojawia się mnóstwo ciekawych propozycji. Dzisiaj chciałabym Wam przedstawić najciekawszy moim zdaniem rebranding ostatniego czasu, który należy do marki Peugeot.

Peugeot wraca do korzeni

Koncern Peugeot zdecydował się na zmianę swojego logo i wizerunku. W lutym 2021 zaprezentowano jego jedenastą wersję. Koncern powstał w 1850 roku i uznawany jest przez wielu za najstarszego producenta samochodów na świecie. Co ważne, w 2020 roku marka Peugeot obchodziła swoje 210-lecie.

W najnowszym emblemacie, podobnie jak w jego poprzednich wersjach, kluczową rolę odgrywa lew. Tym razem przybrał on klasyczną i niezwykle elegancką formę, w której widoczna jest jedynie głowa zwierzęcia osadzona w tarczy, a nie cała jego sylwetka.

Nowe logo Peugeot nawiązuje do historii koncernu. To w 1960 roku francuski producent po raz pierwszy użył samej głowy lwa w tarczy. Jednak w odróżnieniu od wersji z tamtych lat, obecnie zmieniono typografię, a także uproszczona obraz lwa.

Moim zdaniem to strzał w dziesiątkę. Logo Peugeot wygląda obłędnie i nadaje marce charakteru Premium.

Peugeot Design Lab odpowiedzialny za nowy wizerunek i logo marki

Za nowy wizerunek marki odpowiada Peugeot Design Lab. Nadali oni marce także nową kolorystykę, którą porównano do wybuchu supernowej. Wśród kluczowych kolorów, które można znaleźć na palecie barw, jest biel, szarość, czerń, ale także kolor niebieski, który nazywany jest Peugeot Blue. W palecie, która jest dedykowana linii o nazwie Sport, zamiast koloru niebieskiego pojawia się kolor seledynowy, który nazywany jest Kryptonight. Te barwy jednak mają stanowić jedynie dodatek.

Najnowsza identyfikacja wizualna na początku będzie widoczna na materiałach promocyjnych, a pierwszym modelem, który pojawi się na rynku wraz z nowym logo, będzie Peugeot 308. A powinno to się stać w marcu tego roku.Jak zapowiada koncern, do końca 2023 roku zakończy się proces rebrandingu wśród wszystkich dilerów marki.

Co ma przekazywać nowy wizerunek? Twórcy emblematu mówią, że ma odzwierciedlać ponadczasowość, pewność siebie i jakość. A jak Wam podoba się najnowsze logo Peugeot?

‌ Daria Widerowska, Executive MBA

Jest założycielką portalu BRAND NEW, redaktorką oraz wykładowczynią w programie Executive Master of Business Administration na Collegium da Vinci. Prowadzi również zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym i Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu. Ma ponad 14 lat doświadczenia w kierowaniu działaniami marketingowymi w różnych firmach, a od blisko 10 lat zarządza działem marketingu w dużej poznańskiej firmie IT. Pracuje także jako konsultantka, strateżka marketingowa i szkoleniowiec. Specjalizuje się w łączeniu neuromarketingu z działaniami digitalowymi. Tworzy strategie marek, opierając się na znajomości ludzkiego mózgu i procesów decyzyjnych.

Sprawdź, czego dowiesz się z artykułu

starusersclockmagnifiercrossmenuarrow-right-circletext-align-justify