Rebranding wyszukiwarki Bing

W styczniu, Microsoft zaprezentował najnowszą odsłonę logotypu wyszukiwarki Bing. Nie jest to jednak historyczna zmiana, a raczej […]

Czas czytania: 1 minuta
Opublikowane: 5 marca, 2016

W styczniu, Microsoft zaprezentował najnowszą odsłonę logotypu wyszukiwarki Bing. Nie jest to jednak historyczna zmiana, a raczej delikatny lifting, którego celem stała się chęć poprawy widoczności logotypu na jasnym tle.

rebranding wyszukiwarki bing

Wyszukiwarka Bing, poprzednio znana pod nazwą Windows Live Search i MSN Search, została stworzona przez Microsoft w 2009 roku. Pierwsza wersja logotypu różniła się od dzisiejszej w znaczącym stopniu. Nie zachwycała swoim designem. Niebieski logotyp z żółtą kropką raczej śmieszył swoją prostotą i niewyszukanym charakterem.

Być może dlatego, w 2013 roku gigant z Redmond zdecydował się na mocniejszy rebranding, który obejmował nie tylko zmiany kolorystyki logotypu. Dodatkowo zmieniono czcionkę, na korporacyjną Segoe. W ten sposób Bing stał się elementem strategii One Microsoft, której założeniem jest ujednolicenie produktów Microsoft. Dodano także wyraźny znak literowy.

rebranding wyszukiwarki bing

2013 rok stał się przełomowy i ukazywał nowy trend. Nowe logo, zgodne z panującymi trendami stało się płaskie i minimalistyczne.

Rebranding wyszukiwarki Bing w 2016 roku

2016 rok nie stanowi przełomu. Zmiana była bardziej motywowana funkcjonalnością logotypu, niż zmianą wizerunku bądź strategii. Najnowsza wersja logotypu zmieniła kolor na ciemną zieleń. Nazwa po raz pierwszy pisana jest z dużej litery, a litera B przeszła delikatne odświeżenie.

Nowe logo ma odzwierciedlać także rozwój wyszukiwarki Bing, która jeszcze długo nie zagrozi Google, ale przedstawiciele Microsoft widzą wyraźną poprawę.

Oczekujemy, że Bing będzie kontynuować wzrost i nie zboczy ze swojego toru – mówi Rik van der Kooi, szef reklamy Microsoft.

‌ Daria Widerowska, Executive MBA

Jest założycielką portalu BRAND NEW, redaktorką oraz wykładowczynią w programie Executive Master of Business Administration na Collegium da Vinci. Prowadzi również zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym i Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu. Ma ponad 14 lat doświadczenia w kierowaniu działaniami marketingowymi w różnych firmach, a od blisko 10 lat zarządza działem marketingu w dużej poznańskiej firmie IT. Pracuje także jako konsultantka, strateżka marketingowa i szkoleniowiec. Specjalizuje się w łączeniu neuromarketingu z działaniami digitalowymi. Tworzy strategie marek, opierając się na znajomości ludzkiego mózgu i procesów decyzyjnych.

Sprawdź, czego dowiesz się z artykułu

starusersclockmagnifiercrossmenuarrow-right-circletext-align-justify