Portfolio specjalisty IT – jak powinno wyglądać?

W przypadku szukania nowych osób do zespołu w branży IT, tak samo jak w wielu innych dziedzinach, […]

Czas czytania: 2 minut
Opublikowane: 9 stycznia, 2021

W przypadku szukania nowych osób do zespołu w branży IT, tak samo jak w wielu innych dziedzinach, wizytówką kandydata jest jego CV. Dla rekruterów z tego sektora istotne jest jednak także praktyczne doświadczenie kandydata, potwierdzone konkretnymi osiągnięciami. Dlatego do swojego CV warto dołączyć portfolio. Jak stworzyć taki dokument przedstawiający doświadczenie specjalisty IT?

Zadbaj o czytelną formę i estetyczne wykonanie

Przygotowywanie portfolio kojarzy się najczęściej z osobami, które pracują w zawodach kreatywnych, takich jak projektant, designer lub grafikczy fotograf. Obecnie jednak branża IT dynamicznie się rozwija i aby pozostać konkurencyjnym na rynku pracy, koniecznie trzeba wyróżnić się na tle innych osób poszukujących zatrudnienia zatrudnienia. Portfolio jest sposobem na to, aby w profesjonalny sposób przedstawić dotychczasowe osiągnięcia. Należy jednak pamiętać, aby było ono proste i estetyczne. Musi ono zawierać konkretny przekaz i przede wszystkim powinno być czytelne dla rekruterów. 

Przygotowując portfolio, warto pamiętać, że mniej często znaczy więcej. Podczas jego tworzenia nie warto przesadzać z liczbą atrakcyjnych przejść, dodatków czy innych wyróżników.. Najważniejsza powinna być jego treść, czyli konkretne projekty wykonane do tej pory – to one powinny przyciągać całą uwagę odbiorcy. Zadbaj o to, aby całość była estetyczna i nieprzekombinowana, a wśród wybranych projektów umieść te, z których najbardziej jesteś dumny. Powinny pokazywać one Twoje różnorodne umiejętności. Dzięki temu na pewno Twoje portfolio będzie wartościowym dodatkiem do CV.

Wyróżnij się na tle konkurencji

Wybór idealnego kandydata na konkretne stanowisko pracy to spore wyzwanie. Jeśli rekruter otrzyma kilka CV od osób o podobnym doświadczeniu, które ukończyły takie same szkoły i kursy, to sprawa staje się jeszcze trudniejsza. Dlatego warto postawić na czytelne i jasno przedstawiające posiadane umiejętności portfolio, które będzie składać się z najlepszych i najbardziej interesujących projektów specjalisty IT. Zdecydowanie ułatwi ono podjęcie decyzji osobom prowadzącym rekrutację, a także może znacznie przyspieszyć cały ten proces.

Portfolio to sposób na pokazanie swoich dotychczasowych osiągnięć oraz możliwość lepszego uwidocznienia swojego podejścia do pracy. Warto zadbać, aby było ono nie tylko ładne i ciekawe, ale także wykonane starannie. Podobnie jak przy tworzeniu CV, należy sprawdzić, czy nigdzie nie wkradły się błędy oraz literówki. Dobrze jest dać komuś do sprawdzenia całość, aby dowiedzieć się, czy wszystkie elementy na pewno są zrozumiałe dla osób postronnych, niezaangażowanych w poszczególne projekty. Dzięki temu masz o wiele większe szanse, że Twoja kariera w IT nabierze rozpędu i uda Ci się znaleźć naprawdę atrakcyjne zatrudnienie.

‌ Daria Widerowska, Executive MBA

Jest założycielką portalu BRAND NEW, redaktorką oraz wykładowczynią w programie Executive Master of Business Administration na Collegium da Vinci. Prowadzi również zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym i Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu. Ma ponad 14 lat doświadczenia w kierowaniu działaniami marketingowymi w różnych firmach, a od blisko 10 lat zarządza działem marketingu w dużej poznańskiej firmie IT. Pracuje także jako konsultantka, strateżka marketingowa i szkoleniowiec. Specjalizuje się w łączeniu neuromarketingu z działaniami digitalowymi. Tworzy strategie marek, opierając się na znajomości ludzkiego mózgu i procesów decyzyjnych.

Sprawdź, czego dowiesz się z artykułu

starusersclockmagnifiercrossmenuarrow-right-circletext-align-justify