Wiele mówi się ostatnimi czasu mobilności i responsywności stron internetowych i sklepów. Wydaje mi się, że większość z nas zdaję sobie sprawę, że jest to ważne i że w obecnych czasach oznacza „być albo nie być”. Jednak dla tych nieprzekonanych przedstawiam powody, dla których warto wziąć pod uwagę rozpoczęcie prac nad mobilnością i responsywnością swojej strony www.
Należy pamiętać, że responsywność zobowiązuje! Projektując działania w sieci, ścieżkę zakupową klienta bądź sklep internetowy należy wziąć pod uwagę pewne istotne kwestie, które mogą zadecydować o sukcesie w digitalu!
Ostatnie dziesięciolecie to prawdziwa rewolucja dla użytkowników internetu. Rewolucja ta przyspieszyła wraz z pandemią COVID-19, podczas której nawet te osoby, które preferowały zakupy stacjonarne czy kontakt w cztery oczy ze sprzedawcą lub konsultantem, były zmuszone, by przenieść się do świata wirtualnego.
Ewolucyjnie zmieniliśmy sposób, w jaki korzystamy z internetu. Niegdyś powszechne były komputery stacjonarne, a wraz z rozwojem technologii pojawiły się urządzenia mobilne. Te zaś wymusiły szereg zmian w obszarze technologii, marketingu, customer experience i projektowania stron internetowych.
Obecnie marketerzy tworząc kampanie internetowe czy planując działania reklamowe w internecie, muszą uwzględnić fakt, że większość odbiorców zobaczy je na wyświetlaczu telefonu komórkowego bądź smartfona. Zapytacie pewnie co za różnica? Przecież niezależnie od tego, gdzie wyświetla się reklama, to jest dokładnie taka sama. Otóż niezupełnie.
Od wielu lat Google promuje responsywność, do tego stopnia, że przy indeksowaniu strony to właśnie mobilność zapewnia wyższą pozycję w wyszukiwarce. W ten sposób chce zapewnić internautów, że na górze strony promowane są te witryny, które zapewniają najlepszy poziom użytkowania (customer experience).
No właśnie warto tu przytoczyć dane z raportu Digital 2021, w którym dowiadujemy się, iż w Polsce jest obecnie 52,76 milionów telefonów komórkowych, co stanowi 139,5% ogólnej liczby populacji. Liczba ta oczywiście związana jest z faktem, że wielu z nas posiada drugi telefon (najczęściej służbowy).
Niesamowicie ważną informacją dla każdej osoby, która zastanawia się, czy reklamować się w na telefonach komórkowych i czy dostosować swój sklep, czy stronę internetową do okna smartfona jest fakt, że Polacy średnio spędzają w internecie 6 godzin i 44 minuty w tym za pośrednictwem telefonu 2 godziny i 57 minut. Niesamowite prawda? Na dodatek liczby te rosną z roku na rok. Ostatnio istotną liczbą, którą powinniście poznać, jest 30.08 milionów użytkowników w Polsce, którzy mają dostęp do internetu przez urządzenia mobilne.
Czy ktoś potrzebuje więcej powodów, by zadbać o mobilność i responsywność swojej strony?